کمبود مخاطب دو کانال تلویزیونی را بسته است

شبکه های تلویزیونی «شما» و «ایرانکالا» طبق آنچه «برنامه های بهتر شناخته شده» نامیده می شود از روی آنتن تلویزیون حذف می شوند.

به گزارش رجانیوز به نقل از مهر، صداوسیما با پخش تیزر آموزنده دو شبکه تلویزیونی «شما» و «ایران کالا» رسما از حذف این دو شبکه خبر داد.

بر اساس این تیزر که از دیروز از شبکه های مختلف سیما پخش می شود، برنامه های این دو شبکه از ۱۴ مردادماه به شبکه های پرمخاطب سیما منتقل می شود.

در این تیزر آمده است: به اطلاع مخاطبان محترم رسانه ملی می رساند برنامه های شاخص شبکه های ایران کالا و شما را بیشتر به چشم بیاورند و زیبایی های وسعت کشورمان را به نمایش بگذارند و بیش از ظرفیت اقتصادی، اجتماعی و گردشگری خود را بازنمایی کنند. همچنین با ارائه گسترده تر تولیدات ملی، فعالیت های اقتصادی و مالی کشور، این برنامه ها از پنجم مردادماه به شبکه های پرمخاطب تلویزیون منتقل می شود تا با هم افزایی و استفاده بهینه شاهد تقویت و ارتقای این برنامه ها باشیم. منابع رسانه ملی

نکته حائز اهمیت در این اطلاعیه آن است که تاکید می‌کند: با اتمام فعالیت شبکه‌های ایران کالا و سما از ۱۴ مرداد، رسانه ملی گامی دیگر در جهت تحول در بازآرایی شبکه‌ها بر اساس نظر مخاطبان و صرفه‌جویی در منابع خواهد برد.

باید دید آیا این تحول در راستای «نظر مخاطبان» تغییر خواهد کرد و سایر شبکه های سیما را «تغییر ترتیب» خواهد داد؟

پیش از این در دوران ریاست جمهوری محمد سرافراز سیاست اصلاح و حذف شبکه های کم مخاطب و تلفیق و هم افزایی شبکه هایی با ماموریت های مشابه در دستور کار صدا و سیما قرار گرفت اما با آمدن عبدالعلی علی اصغری حذف و متحد شد. شبکه ها دوباره روی آنتن می روند

  وضعیت فوق العاده در پایتخت کانادا اعلام شد

بر اساس آخرین بررسی های تلویزیونی، کاهش مخاطبان شبکه های مختلف یک بحران جدی است که پیمان جبلی، رئیس رسانه ملی نیز آن را تایید کرد و باید دید آیا سیاست های جدید در راستای «حذف شبکه ها» است یا خیر. کانال هایی با مخاطب کم» و تغییر به سمت انعطاف در تولید، تا چه حد می تواند این بحران را حل کند.

دیدگاهتان را بنویسید