گران ترین برندهای خودرو در سال 2022

به گزارش سرمقاله، بر اساس گزارش جدیدی که در وب سایت JD Power منتشر شده است، بسیاری از خریداران خودرو صرف نظر از کیفیت و دوام، کاملاً نسبت به برندهای خاص خودروسازان تعصب دارند. آنها خودروها را بر اساس پیش فرض ها و بدون تجربه شخصی و قضاوت کارشناسان رتبه بندی می کنند. بنابراین، هر چه مصرف کنندگان تمایل بیشتری به انتخاب یک برند خاص داشته باشند، پایگاه وفادار آن بیشتر خواهد شد. این وفاداری امتیازی است که آنها در طول سال ها برای فروش محصول خود و افزایش ارزش برند خود با سود حاصل از آن ایجاد کرده اند.

با ارزش ترین برندهای خودرو در جهان

در این میان برخی از برندهای خودروسازی در مقایسه با رقبای خود به موفقیت بیشتری در بازار دست یافته اند. غول های صنعت کهنه کار در چند دهه گذشته به تدریج نامی برای خود دست و پا کرده اند و در طول سال ها ارزش برند خود را افزایش داده اند. در همین حال، استارت آپ هایی مانند تسلا شاهد رشد سریعی در مدت زمان نسبتاً کوتاهی بوده اند. در زیر، فهرست ارزشمندترین برندهای خودرو در سال 2022 را که توسط موسسه جهانی اینتربرند رتبه بندی شده است، مرور می کنیم.

گران ترین برندهای خودروی جهان در سال 2022

10- پورشه

ارزش: 13.5 میلیارد دلار

پورشه

پورشه یک برند لوکس و محبوب آلمانی و متعلق به گروه فولکس واگن است. آنها با رعایت آخرین استانداردهای فنی و ایمنی، برخی از مدرن ترین و قدرتمندترین خودروها را تولید می کنند. یکی از مدل های نوستالژیک و انقلابی آنها پورشه 911 است که از سال 1964 تولید شد و موفقیت تجاری زیادی را برای این برند به ارمغان آورد.

موسسه Interbrand ارزش برند پورشه در سال 2022 را 13.5 میلیارد دلار تخمین زده است. این رقم نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش را نشان می دهد. این برند آلمانی همچنین قصد دارد در آینده طیف جدیدی از خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی را به خطوط تولید خود اضافه کند.

9- فورد

ارزش: 14.4 میلیارد دلار

فورد یکی از گران ترین برندهای خودرو در جهان است

هنری فورد یکی از بزرگترین پیشگامان صنعت خودرو به حساب می آید و شرکتی که او بیش از یک قرن پیش تأسیس کرد هنوز در حال رشد و توسعه است. بر اساس رتبه بندی اینتربرند، فورد نهمین برند با ارزش خودرو در سال 2022 با ارزش 14.4 میلیارد دلار است.

  زمان اعلام نتایج قرعه کشی خودرو فرا رسیده است

ارزش این شرکت نسبت به سال گذشته 12 درصد رشد نشان می دهد. فورد نیز با افزایش تنوع خط تولید خودروهای الکتریکی خود، سهم قابل توجهی از این بخش را به دست آورده است. این شرکت در حال حاضر دومین برند پرفروش خودروهای الکتریکی در آمریکا است.

8- فولکس واگن

ارزش: 14.819 میلیارد دلار

فولکس واگن

اگرچه شرکت فولکس واگن در بحبوحه جنگ بین آلمان شرقی و غربی تأسیس شد و موفقیت آن در هاله ای از ابهام قرار داشت، اما در نهایت به یکی از پرفروش ترین خودروسازان جهان تبدیل شد. شعار این خودروساز ساخت خودرو برای عموم مردم است و پاداش آن افزایش سالانه و مستمر ارزش آن است.

فولکس واگن یکی از معدود خودروسازانی است که هرگز ورشکستگی را تجربه نکرده و برندهای بزرگی را به عنوان زیرمجموعه خود جذب کرده است. در سال 2022 این برند آلمانی بدون شرکت های زیرمجموعه ارزشی معادل 14.8 میلیارد خواهد داشت که نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش نشان می دهد.

7- آئودی

ارزش: 14.9 میلیارد دلار

آئودی

آئودی یکی دیگر از زیرمجموعه های فولکس واگن است و یکی از خودروسازان پیشرو در زمینه تولید محصولات با کارایی بالا است. تقریباً تمام مدل‌های خط تولید این برند لوکس اسپرت عملکردی قدرتمند در کنار فضای داخلی مجلل، سواری عالی و هندلینگ پویا ارائه می‌دهند.

به لطف طرفداران وفادار آن، مشتریان این برند از پرداخت مبالغ هنگفت برای خرید جدیدترین خودروهای این برند ابایی ندارند. ارزش برند آئودی قرار است در سال 2022 به 14.9 میلیارد دلار برسد که نسبت به سال گذشته 11 درصد افزایش داشته است.

6- هیوندای – با ارزش ترین برند خودرو در کره جنوبی

ارزش: 17.3 میلیارد دلار

هیوندای

هیوندای اخیراً با اتخاذ سیاست‌های تهاجمی و بلندپروازانه، سرمایه‌گذاری بزرگی در بخش خودروهای الکتریکی و هوشمند انجام داده است. علاوه بر این، تلاش آنها برای تقویت توان فنی و ارزش افزوده محصولات خود منجر به افزایش 14 درصدی برای این برند کره ای در سال جاری شده است.

  دولت به هزالی هشدار داد. پسرش به ایران بازگشت/ دو معاون وزیر و دو مشاور وزیر به دلیل مهاجرت فرزندانشان برکنار شدند

بر اساس گزارش اینتربرند، هیوندای با ارزش 17.3 میلیارد دلار در رتبه 35 در میان غول های تجاری جهانی قرار دارد. اکنون این شرکت به خوبی توسعه یافته است و خودروهای آن از نظر ظاهر، عملکرد و قیمت با محصولات آلمانی رقابت می کنند.

5- هوندا – یکی از با ارزش ترین برندهای خودرو در جهان در سال 2022

ارزش: 22.8 میلیارد دلار

هوندا

هوندا رویکرد منحصر به فرد و چند لایه ای را برای کسب و کار خود در نظر می گیرد که به آنها اجازه می دهد به طور مداوم از عنصر خلاقیت برای تقویت نوآوری خود استفاده کنند. در نتیجه شاهد تولید محصولات باکیفیت و با ارزش از این صنعت خودروسازی هستیم. هوندا در میان طرفداران و مصرف کنندگان خود به دلیل ساخت خودروهایی با لذت رانندگی، مصرف سوخت کم و بسیار بادوام شناخته شده است.

چنین شهرتی بدون پاداش نمانده است و نتیجه در موفقیت هوندا منعکس شده است. ارزش این برند در سال 2022 به 22.8 میلیارد دلار خواهد رسید که نسبت به سال گذشته 7 درصد رشد نشان می دهد.

4- BMW

ارزش: 46.3 میلیارد دلار

بی ام و

خودروساز معروف BMW از سال 2009 که ارزشی معادل 21.6 میلیارد دلار به دست آورد، روند صعودی خود را حفظ کرده است. اکنون پس از گذشت بیش از یک دهه، رشد این غول آلمانی دو برابر شده است و در حال حاضر چهارمین برند ارزشمند خودرو در سال 2022 با ارزش 46.3 میلیارد دلار است.

این رقم نشان دهنده رشد 11 درصدی طی 12 ماه گذشته است و علیرغم افت رتبه نسبت به سال قبل، BMW همچنان در بین علاقه مندان به خودروهای لوکس و پرفورمنس به عنوان یک خودروساز برجسته جایگاهی قوی دارد.

3- تسلا

ارزش: 48 میلیارد دلار

تسلا

تسلا محصولات و خدمات خود را برای بازاری با گردش مالی کم و رشد مورد انتظار آینده طراحی کرده است. به نظر می رسد که چشم انداز این شرکت با استقبال رو به رشد خودروهای الکتریکی در سال های اخیر محقق می شود. این خودروساز که رشد ثابتی داشته است، در حال حاضر سومین برند با ارزش خودرو در جهان در سال 2022 است و از BMW پیشی گرفته است.

  آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکایی به اوکراین درز پیدا کردند

تنها در 12 ماه گذشته ارزش برند تسلا 32 درصد افزایش یافته و به 48 میلیارد دلار رسیده است. اگر پیش بینی ایلان ماسک، موسس این شرکت به حقیقت بپیوندد، ممکن است به زودی شاهد لقب گران ترین برند خودروی جهان از این شرکت باشیم. او همچنین معتقد است که این برند در شرف سبقت گرفتن از اپل است.

2- مرسدس بنز

ارزش: 56.1 میلیارد دلار

مرسدس بنز

اگرچه مرسدس گران ترین برند خودروسازی جهان نیست، اما بدون شک این غول آلمانی عنوان بهترین برند در زمینه تولید خودروهای لوکس را به خود اختصاص داده است. مرسدس نیز با رشد 10 درصدی در سال جاری به 56.1 میلیارد دلار رسید.

این برند لوکس در زمینه نوآوری ها و قوای محرکه فنی و مهندسی پیشگام بوده و با تولید طیف وسیعی از خودروهای لوکس و قدرتمند، دست مشتریان را برای انتخاب یک گزینه ایده آل باز کرده است.

1- تویوتا – گران ترین برند خودرو در جهان در سال 2022

ارزش: 59.7 میلیارد دلار

تویوتا، گران ترین برند خودرو در جهان

تویوتا برای دومین سال متوالی مقام اول را به عنوان گران ترین برند خودرو از آن خود کرد. به گزارش اینتربرند، ارزش این شرکت ژاپنی 59.7 میلیارد دلار برآورد شده است که نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد نشان می دهد.

امروزه، در سطح جهانی، بیش از هر برند دیگری در بزرگراه ها، محصولات تویوتا بدنه عرضه می کنند. همچنین به نظر می رسد که سلطه این غول ژاپنی بر صنعت خودروسازی به این زودی ها تغییر نخواهد کرد زیرا آنها در حال برداشتن گام های بلندی در توسعه خودروهای سازگار با محیط زیست هستند که بدون شک به این برند کمک می کند تا جایگاه خود را در آینده حفظ کند.

منبع: گجت نیوز

پایان/

دیدگاهتان را بنویسید