10 عادت غذایی نادرست برای کاهش وزن

کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود. برای رسیدن به این خواسته باید عادات بد را کنار گذاشت.

برنامه های کاهش وزن بسیار متنوع است و هر پزشک برای افرادی که از افزایش وزن رنج می برند راه حل های متفاوتی دارد اما در این میان عادات بدی وجود دارد که نه تنها درمان لاغری نیست بلکه تا حدودی باعث بیماری های غیر قابل برگشت نیز می شود.

در زیر به برخی از این گزارش ها اشاره می شود:

1 آبمیوه همیشه کار نمی کند

بسیاری از برنامه های کاهش وزن نشان می دهند که آب میوه ها جایگزین میوه شده اند که انتخاب اشتباهی است زیرا مقدار زیادی پروتئین موجود در میوه با تبدیل شدن به مایع از بین می رود.

ممکن است از این طریق بتوانید مقدار زیادی چربی از دست بدهید، اما این موقتی است و زمانی که دوباره شروع به خوردن میوه کنید، تمام چربی به بدن شما باز می گردد.

2. وعده های غذایی را از دست ندهید

برنامه غذایی به معنای نخوردن نیست، بلکه به معنای درست خوردن است. بسیاری از افراد وعده های غذایی و اغلب شام را در برنامه غذایی خود از دست می دهند، اما این یک عادت بسیار اشتباه است.

این نوع رژیم در کوتاه مدت باعث کاهش وزن می شود اما در دراز مدت باعث مشکلات و بیماری های بسیار بزرگ تری می شود. در این مواقع باید غذاهایی بخورید که باعث چاقی نمی شوند و کالری کمتری دارند و حذف وعده های غذایی بسیار اشتباه است.

  بازی خطرناک مشاور تیم هسته ای با "ماشه"

3. قبل و بعد از غذا سرکه ننوشید

بسیاری از مردم بر این باورند که خوردن سرکه قبل و بعد از غذا می تواند به کاهش کالری و هضم سریعتر غذا کمک کند، اما اینطور نیست، اما این بیماری قلبی آسیب جدی و جبران ناپذیری به معده و دستگاه گوارش وارد می کند.

گنجاندن سرکه در رژیم غذایی موثر است، اما مواقعی وجود دارد که برای سالاد و دسر مناسب است.

4. چربی را کم نکنید

چربی ها برای بدن ضروری و مفید هستند و آنچه باعث چاقی می شود چربی زیاد است. بنابراین مطمئن شوید که چربی مورد نیاز خود را در رژیم غذایی خود دریافت می کنید، زیرا کمبود چربی می تواند منجر به گرسنگی، خشکی پوست و خستگی شدید ذهنی شود.

بر اساس مطالعات انجام شده بر روی بیش از 7000 رژیم غذایی، رژیم های کم چرب برای کاهش وزن کاملا بی تاثیر هستند.

5. حذف کربوهیدرات اشتباه است

همانطور که در مورد قبلی حذف چربی گفته شد، کربوهیدرات ها یکسان هستند و حذف آنها از رژیم غذایی باعث ایجاد مشکلاتی در وعده هایی می شود که با این منبع غذایی تغذیه می شود. متخصصان تغذیه معتقدند همه چیز در رژیم های غذایی برای کاهش وزن ضروری است.

6. آب یخ آفت رژیم است

به راحتی می توان گفت که تمام تلاشی که برای رژیم غذایی خود می گذارید با یک لیوان آب یخ هدر می رود.

این تصور غلط در بین مردم وجود دارد که آب یخ باعث سوخت و ساز بدن و سوزاندن کالری بیش از حد می شود، اما این تنها 8 کالری می سوزاند که با میزان کالری جذب شده قابل مقایسه نیست.

  افزایش عادلانه حقوق بازنشستگان در سال 1401

7. تنوع غذا را فراموش نکنید

در بسیاری از رژیم های غذایی تنوع وجود ندارد و این باعث می شود بدن انرژی لازم را دریافت نکند و بیماری هایی ظاهر شوند که تا آخر عمر فرد را عذاب می دهند.

حذف انواع غذاها می تواند منجر به کاهش وزن کوتاه مدت شود، اما در طولانی مدت هیچ تضمینی برای ثبات وزن وجود ندارد.

8. ورزش خیلی موثر نیست

ورزش برای کاهش وزن سالم مفید است، اما ورزش بیش از حد می تواند اثر معکوس داشته باشد. یک مطالعه نشان می‌دهد که افزایش سطح فعالیت شما را گرسنه‌تر می‌کند، باعث می‌شود بیشتر بخورید، و جمع کردن غذای اضافی در بشقاب شما – حتی چیزهای سالم – می‌تواند به راحتی سردرد رفتن به باشگاه را برطرف کند.

9. با معده خالی ورزش نکنید

برخی افراد بر این باورند که ورزش صبح زود با معده خالی کالری و چربی زیادی می سوزاند که درست است اما برای سلامتی خطرناک است.

وقتی بدون سوخت گیری به باشگاه می روید، احتمال از دست دادن عضله بیشتر است. و این خبر بدی است، زیرا عضله در زمان استراحت کالری بیشتری نسبت به چربی می سوزاند.

10. هیچ قرص کاهش وزن را امتحان نکنید

هیچ رژیم غذایی یا برنامه کاهش وزن آسان و زمان بر نیست، حتی در برخی موارد افراد مجبورند تا آخر عمر با آنها رژیم بگیرند تا دچار چاقی نشوند.

قرص های کاهش وزن ساده ترین، سریع ترین و مضر ترین راه برای کاهش وزن هستند.

دیدگاهتان را بنویسید