13 هزار تیبا در صف شماره گذاری

طبق اعلام تحریریه، سازمان استاندارد مرجع رسمی ارزیابی کیفیت است. رئیس دفتر نظارت بر اعمال استاندارد در صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد از دو شرط تعیین شده برای ادامه تولید تیبا و سمند خبر داد. پلتفرم های تولید خودرو مانند سمند و تیبا و همینطور پژو 405 قدیمی آنها سالها از فناوری تولید خود هستند و بوده اند، بنابراین این خودروها، خواه ناخواه فقیر تولید می شوند. اکنون مدیرعامل سایپا می گوید پس از این تصمیم ناگهانی سازمان استاندارد، چالش شماره گذاری برای شماره گذاری 13 هزار دستگاه تیبا تولید سال گذشته و ثبت نام مشتریان ایجاد شده است.

در این خصوص مهدی انگورجه، رئیس سازمان نظارت بر استاندارد گفت: بر اساس شرح وظایف معمول این سرویس و گزارش های ارائه شده ایرادات رایج خودروهای سمند، تیبا صندوقدار و تیبا 2 آنها مشمول مصادیق مندرج در بندهای 1 تا 4 تا 6 دستورالعمل تأیید نوع خودرو هستند که از تمدید گواهینامه معتبر آنها تا رفع این عیوب مکرر جلوگیری می کند. »

462F06AF CB53 49F7 B824 AF025FB110F4 خبر اولیه

رئیس دفتر نظارت بر اعمال استاندارد در صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد به سازوکار تمدید اعتبار ایمنی و تولید تیبا و سمند افزود: در این زمینه دو موضوع مطرح می شود که اصلی ترین آن است. یکی نقص های مکرر خودروساز باید نسبت به رفع این ایرادات اقدام کرده و اعتبار سنجی لازم از طریق سازمان ملی استاندارد ایران انجام شود. انگورگه گفت: نکته دیگری که ممکن است پس از این عیب یابی به وجود بیاید این است که بر اساس آخرین تاییدیه انجام شده برای این خودروها، رتبه بندی تامین کنندگان قطعات آنها که مشمول استاندارد اجباری بودند، بسیار تغییر کرده است. سازمان ملی استاندارد مجدداً آنها را برای تأیید مجدد توسط سازمان ملی استاندارد نظارت خواهد کرد.»

  معترضان اوکراینی: ما خواهان جنگ با روسیه نیستیم!

همچنین مدیرعامل سایپا گفت: 6000 دستگاه خودروی تیبا معیوب از سال گذشته در کارخانه باقی مانده و در سال گذشته 7000 دستگاه خودروی تیبا پیش فروش شده است که بر اساس تصمیم سازمان ملی استاندارد مبنی بر خروج این خودروها از خط تولید، 13 هزار ماشین باید دید. البته با وجود اینکه همیشه ایراداتی در خودروی چیبا وجود داشته اما هرگز خودرویی با نقص ایمنی به دست مشتری نرسیده و امکان ندارد خودروی دارای نقص ایمنی از خط تولید خارج شود و به دست مشتری برسد.
مدیرعامل سایپا گفت: برخی از ایرادات خودرو مانند مقررات در خودروها وجود دارد و تکرار می‌شود که اینها ایرادات ایمنی نیست، اما باید در این راه اصلاح شود.»
به گفته مدیرعامل سایپا: رفع این ایرادات تکراری ضروری است قالب های جدید برای تولیدی که دارد هزینه زیادی دارد «بنابراین به جای اینکه قالب جدیدی برای اصلاح خودروی قدیمی بسازیم، خودروی جدیدی را به بازار معرفی می کنیم تا این خودروها تأثیر منفی بر روی مشتری نداشته باشند.

CEDC83CC D832 4974 938C 2B3BAAA6244C خبر اولیه

امکان تعویض تیبا با کوئیک و فالکون

به گفته مدیرعامل سایپا: اگر به دلایلی این خودروها که به نظر من یک سرمایه ملی است شماره نشوند، این خودرو تبدیل خواهد شد. ماشین بدون گارانتی بدون تعویض به فروش می رسند و با این خودروها جایگزین می شوند سریع و شاهین “ما به مشتریان ثبت نام شده تحویل می دهیم.”

منبع: دیجیاتو

پایان /

دیدگاهتان را بنویسید