3 تمرین ساده برای بهبود بینایی

با افزایش سن، مشکلات جسمی شروع به ظاهر شدن می کنند. یکی از این مشکلات پیرچشمی است. این مقاله چند تمرین ساده پیرچشمی را ارائه می دهد که ممکن است مفید باشد.

به گزارش رجانیوس به نقل از روزنامه خراسان، بر خلاف سایر مشکلات چشمی با انجام ورزش های قدیمی در منزل قابل پیشگیری است.

گرم کردن چشم

گرم کردن برای شل کردن عضلات چشم و بهبود جریان خون در نواحی اطراف چشم استفاده می شود. این ورزش به نوبه خود میزان اکسیژن را در چشم افزایش می دهد و به بهبود بینایی کمک می کند. چشمان خود را ببندید و 10 تا 15 بار در جهت عقربه های ساعت بچرخانید. سپس تمرین را در خلاف جهت عقربه های ساعت انجام دهید. پس از گرم شدن، چشمان خود را باز کرده و برای چند لحظه تمرکز کنید.

روی اشیاء دور تمرکز کنید

شما باید یک شی را به صورت خود نزدیک کنید. مثل یک مداد یا انگشت اشاره. روی این جسم دقیقاً برای حدود یک دقیقه و نیم در فاصله حدود 15 سانتی متر یا بیشتر تمرکز کنید. سپس فوکوس خود را روی جسمی در فاصله 3 متری قرار دهید، اما جهت چشمان خود را تغییر ندهید. هنگامی که فوکوس شما روی سوژه دور واضح است، به تمرکز بر روی سوژه نزدیک به صورت خود بازگردید. دوباره برای حدود 90 ثانیه به آن نگاه کنید. این فرآیند را پنج یا شش بار تکرار کنید.

ورزش برای صورت – ساعت

تصور کنید که یک ساعت جلوی چشمان شما باشد. چشمان خود را از ساعت 6 تا 12 به صورت عمودی حرکت دهید. این حرکات را 20 بار انجام دهید. سپس چشمان خود را از ساعت 9 تا 3 حرکت دهید. این کار را دوباره 20 بار انجام دهید. پس از انجام این تمرین باید چشمان خود را ببندید و بگذارید مدتی استراحت کند.

  کاهش تورم نقطه ای از 6 ماه پیش آغاز شد

دیدگاهتان را بنویسید