5 فایده شگفت انگیز خوابیدن روی زمین

دراز کشیدن روی یک زمین سخت، حتی اگر تخت نرمی دارید، ممکن است دیوانه به نظر برسد. اما معلوم می شود که این ممکن است آسان نباشد، اما برای سلامتی ما بسیار مفید است.

بهبود سیستم ایمنی، افزایش ظرفیت ریه ها و کاهش کمردرد تنها بخشی از مزایایی است که دراز کشیدن روی زمین از آن لذت خواهید برد. سپس می خواهیم ببینیم خوابیدن روی زمین با بدن چه می کند.

1- گردش خون را بهبود می بخشد

هنگام دراز کشیدن روی زمین، وزن بدن به طور مساوی توزیع می شود و فشار کمتری به لگن، ستون فقرات کمری و شانه ها وارد می شود. این به خون اجازه می دهد تا در شب آزادانه در سراسر بدن گردش کند که به بهترین عملکرد اندام های بدن کمک می کند.

گردش خون مناسب می تواند به توزیع اکسیژن و خون سالم در بدن کمک کند و بنابراین قلب، ریه ها و ماهیچه ها می توانند به درستی کار کنند. همچنین به گلبول های سفید اجازه می دهد تا در صورت نیاز در بدن حرکت کنند، که به سیستم ایمنی کمک می کند تا راحت تر با این بیماری مبارزه کند.

2- صاف نگه داشتن ستون فقرات را در طول روز تسهیل می کند

ما اغلب چمباتمه می زنیم زیرا برای برخی از ما صاف نگه داشتن ستون فقرات در طول روز سخت و دردناک است. دراز کشیدن روی زمین به تنظیم و صاف کردن ستون فقرات و گردن کمک می کند، که می تواند وضعیت بدن را بهبود بخشد.

  تحویل S400 به هند علیرغم تهدیدهای آمریکا

بهبود وضعیت بدن نه تنها فشار روی گردن و شانه ها را کاهش می دهد، بلکه خطر ابتلا به میگرن و سردرد، اسکولیوز و درد مفاصل را نیز کاهش می دهد. همچنین افرادی که وضعیت بدنی مناسبی دارند انرژی بیشتر، ظرفیت ریه و خلق و خوی بهتری دارند.

3- کمردرد را برای کسانی که به شکم و پشت می خوابند تسکین می دهد

ترک تخت نرم و دراز کشیدن روی زمین در برخی موارد می تواند درد طولانی مدت را کاهش دهد. دراز کشیدن روی یک سطح سخت شما را از خوابیدن به شیوه ای منحرف و غیرعادی محافظت می کند، در حالی که به شما امکان می دهد ستون فقرات خود را در یک راستا نگه دارید.

کسانی که به پشت و پشت می خوابند بیشترین بهره را از خوابیدن روی زمین می برند و کسانی که به پهلو می خوابند باید برای راحتی بیشتر بالش زیر باسن و شانه های خود قرار دهند.

4- درد سیاتیک را تسکین می دهد

خواب نقش زیادی در بحث سیاتیک دارد، زیرا کسانی که از این مشکل رنج می برند، صبح با درد و ناراحتی بیشتری از خواب بیدار می شوند. این به این دلیل است که موقعیتی که در آن می‌خوابید می‌تواند فشار روی این ناحیه را افزایش دهد یا باعث انقباض عصب سیاتیک شود.

دراز کشیدن روی زمین می تواند به تنظیم ستون فقرات کمک کند که به تسکین و حتی پیشگیری از سیاتیک کمک می کند.

5- سالم تر می شوید

نرمی تخت شما را در صبح وسوسه می کند که به طور موقت ساعت تلفن همراه خود را خاموش کنید و بیشتر بخوابید. این ممکن است یک عادت بی ضرر به نظر برسد، اما خوابیدن دوباره در صبح می تواند چرخه خواب شما را مختل کند و منجر به ضعف سیستم ایمنی و سایر مشکلات پزشکی شود.

  بررسی سختی جانبی طبقات و کنترل نادرست سختی جانبی در ارتفاع با استفاده از نرم افزار ETABS2016

خوابیدن روی زمین در صبح چندان وسوسه انگیز نیست، اما در عوض باعث می شود بهتر بخوابید و در طول روز احساس بهتری داشته باشید.

اما آلرژی شما ممکن است بدتر شود

اگر آلرژی یا مشکلات تنفسی دارید، بهتر است در رختخواب بخوابید. گرد و غبار و سلول های پوست بیش از هر جای دیگری روی زمین جمع می شوند که می تواند باعث عطسه، انسداد یا آبریزش بینی و قرمزی، اشک ریزش یا خارش چشم شود. دراز کشیدن روی زمین می تواند باعث مشکل در تنفس، سرفه، خس خس سینه و حتی ضایعات پوستی شود.

دیدگاهتان را بنویسید