71.3 درصد تهرانی ها خواهان خرید محصولات ایرانی هستند

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط موسسه جهانی تحقیقات افکار عمومی در تهران، 61.1 درصد از پاسخ دهندگان گفته اند اگر قیمت کالای مشابه ایرانی یا خارجی یکسان باشد، یک کالای ایرانی را انتخاب می کنند.

به گفته راجانیوس، مصرف بخشی جدایی ناپذیر از زندگی انسان است. مردم اغلب برای رفع نیازهای خود مصرف می کنند. غذاهایی که می خورد و لباس هایی که می پوشد به همراه محصولات الکترونیکی مختلف که ساعات کار و زندگی را با آن ها سپری می کند، نمونه هایی از مصرف انسان است.

امروزه تقریبا تمامی محصولات مصرفی انسان در خارج از منزل توسط واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ و کوچک تولید می شود. هر کدام از این محصولات عملکرد خاصی دارند، یعنی نیاز خاصی را برطرف می کنند، قیمت مخصوص به خود را دارند و کیفیت خاص خود را دارند. بنابراین ارزیابی معیارهای مؤثر بر نوع مصرف انسان از اهمیت اقتصادی و فرهنگی خاصی برخوردار است.

در این راستا مراکز تحقیقاتی و تحقیقاتی در سراسر جهان اقدامات متعددی را برای شناسایی دقیق پارامترهای موثر بر خرید محصولات انجام داده و در نتیجه تا حدودی مصرف جامعه را مدیریت کرده اند.

از این رو موسسه جهانی اندیشه با تعریف پژوهشی به ارزیابی موارد موثر بر انتخاب کالاهای مصرفی پرداخته است. در این پژوهش با 750 شهروند تهرانی مصاحبه شد. جامعه آماری پژوهش کلیه افراد بالای 18 سال تهران بودند.

نمونه ها با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. 45 درصد پاسخ دهندگان مرد و 55 درصد زن هستند. پاسخ دهندگان در محدوده سنی 18 تا 71 سال و با میانگین سنی 40.5 بودند.

  در جلسه بزرگان برای تعیین آینده خودرو چه گذشت؟

در بین معیارهای انتخاب محصول، برند تنها بر روی 15.8 درصد از پاسخ دهندگان تأثیر زیادی داشته است.

61.1 درصد نیز از تأثیر این معیار بر خرید خود استقبال می کنند. طراحی محصول (بسته بندی) 10.5 درصد و تأثیر زیادی برای 66.3 درصد دارد. این نرخ برای قیمت کالا به ترتیب 30.5 و 57.9 درصد است.

تنها 2.1 درصد معتقدند که تأثیر تبلیغات بر خرید آنها بسیار زیاد است و 15.8 درصد – زیاد. 81.1% و 17.9% از پاسخ دهندگان نیز معتقدند که کیفیت تاثیر زیادی بر انتخاب محصول دارد.

در مجموع، کیفیت مهم‌ترین معیار نمونه‌گیری برای انتخاب محصول بود و 6/71 نفر از پاسخ‌دهندگان آن را به‌عنوان مؤثرترین معیار انتخاب خود نام بردند. قیمت 22.1 درصد، برند با 5.3 درصد و تبلیغات تنها 1، 1 درصد در رتبه های زیر موثرترین معیارهای انتخاب محصول در میان نمونه نظرسنجی قرار دارند. طراحی محصول نیز سهم کمی دارد.

.

14001028000311 Test NewPhotoFree خبر اولیه

14001028000309 Test NewPhotoFree خبر اولیه

61.1 درصد از پاسخ دهندگان گفته اند در صورت یکسان بودن قیمت کالای مشابه ایرانی و خارجی، یک کالای ایرانی را انتخاب می کنند و 38.9 درصد نیز در صورت یکسان بودن کالای تولید شده در خارج از ایران را ترجیح می دهند.

همچنین 71.3 درصد گفته اند در صورت یکسان بودن کیفیت این گونه محصولات ایرانی و خارجی، اقدام به خرید محصولات ایرانی و 28.7 درصد نیز به دنبال محصولات خارجی خواهند بود.

علاوه بر موارد فوق، از مردم پرسیده شد که به نظر آنها کدام کشورها بهترین محصولات را تولید می کنند. 84.2% به این سوال پاسخ داده اند. پاسخ ها از یک تا شش متغیر است که 36.3 درصد سه کشور، 28.7 درصد یک کشور، 18.8 درصد دو کشور، 11.3 درصد چهار کشور، 3.8 درصد پنج کشور و 1، 3 درصد به یک کشور امتیاز دارند.

  شورای عالی مقاومت ملی افغانستان موجودیت خود را اعلام کرد

بر اساس پاسخ ها، آلمان 75 درصد، ژاپن 62.5 درصد، ایالات متحده 52.5 درصد، فرانسه 17.5 درصد، ترکیه 12.5 درصد، کره جنوبی 10 درصد، ایتالیا 6.25 درصد و بریتانیا 5 درصد پاسخگویان هستند. سوئد و تایوان نیز به عنوان کشورهایی که بهترین محصولات را تولید می کنند ذکر شده اند.

14001028000308 Test NewPhotoFree خبر اولیه

به نظر می رسد که تبلیغات برای اهل فن خیلی مهم نیست. از آنجایی که با توجه به بندهای فوق، تهران در هنگام انتخاب کالا به تبلیغات توجه چندانی نمی کند، بیش از 50 درصد پاسخ دهندگان منبع ردیابی آگهی را ذکر نکرده اند. 26.4 درصد از پاسخ دهندگان از اینترنت، 20.7 درصد تلویزیون و بقیه منابع دیگر را به عنوان منبع تبلیغات ذکر کرده اند.

پاسخ دهندگان خریدهای روزانه خود را از منابع مختلف انجام می دهند. 38.7 درصد از آنها از مغازه های کوچک و مغازه های محلی برای این منظور، 22.6 درصد از فروشگاه های آنلاین، 19.4 درصد از خواربار فروشی های متوسط ​​و 19.4 درصد از فروشگاه های زنجیره ای بزرگ استفاده می کنند.

همچنین 52.7 درصد به صورت ماهانه، 33.3 درصد به صورت هفتگی و 6.5 درصد به صورت روزانه خریدهای اصلی خود را انجام می دهند. 7.5 درصد از پاسخ دهندگان نیز دوره های زمانی دیگری را برای خرید خود ذکر می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید